Η οικοδόμηση της νέας, της αταξικής κοινωνίας, του κομμουνισμού, δεν αποτελεί απλώς και μόνο μία μετάβαση από κάποιο σχηματισμό σε κάποιον άλλο, αλλά συνιστά την εμφάνιση και την διαμόρφωση ενός ριζικά νέου τύπου κοινωνικής ανάπτυξης. Πρόκειται για μία κοσμοϊστορική αλλαγή, η οποία, ως προς το βάθος, την κλίμακα και τις προοπτικές της υπερβαίνει ακόμα και την μετάβαση της αρχαιότητας από την προ-ταξική στην ταξική κοινωνία. Πρόκειται για μία άρνηση-διαλεκτική άρση, τόσο των ταξικών ανταγωνιστικών τύπων ανάπτυξης της κοινωνίας, όσο και των πριν από αυτούς βαθμίδων, δηλ. ολόκληρης της μέχρι τώρα ιστορίας της ανθρωπότητας και των προϋποθέσεων της. Η επισήμανση αυτή θα πρέπει να υπολογίζεται όταν διατυπώνονται διάφορες εικασίες και εκτιμήσεις σχετικά με τους ρυθμούς οικοδόμησης της νέας κοινωνίας, με τις δυσκολίες που προκύπτουν κ.λ.π. Η επισήμανση αυτή αφορά επίσης τις δυσκολίες, την αντιφατικότητα και τον ιδιαίτερα περίπλοκο χαρακτήρα των σχετικών θεωρητικών προσεγγίσεων..."

Δ. Πατέλη, Μ. Δαφέρμου, Π. Παυλίδη

1/12/2012

Σοβιετικά κινηματογραφικά πόστερ του περασμένου αιώνα που παραμένουν εντελώς μοντέρνα. : aformi

ΤheEyesofArt*

Μπορεί το σχεδιαστικό δίδυμο των ρώσων αδερφών Vladimir and Georgii Stenberg να μην είναι ιδιαίτερα γνωστό στην Ελλάδα ωστόσο το καλλιτεχνικό στίγμα που άφησαν την δεύτερη δεκαετία του 20ου αιώνα κυρίως ως σχεδιαστές σοβιετικών κινηματογραφικών πόστερ έχει μείνει μέχρι τις μέρες μας ανεξίτηλο.

Hans Behrendt’s Six Girls Seeking Shelter – 1927

Τόσο για την εικαστική του αυτοτέλεια και συγκρότηση όσο και για την εντελώς πρωτοποριακή για την εποχή του χρήση και ενσωμάτωση τεχνικών που τότε χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά και ουσιαστικά υπήρξαν προάγγελοι της ποπ-αρτ που θα ακολουθούσε μετά το πόλεμο.Το πρώτο τους πόστερ ήταν για το 1923 για την ταινία Τhe Eyes of Love και για τα επόμενα δέκα χρόνια (μέχρι το θάνατο του Georgii σε δυστύχημα) σχεδίασαν γύρω στα 300 πόστερς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: